VŽDYCKY, když mě někde náhodou potkáte osobně, zeptáte se, na čem zrovna dělám. VŽDYCKY jsem pak zmatený a blábolím něco o tom, že toho mám moc, a skáču z jedné práce do druhé a do třetí… Takže tohle je jedna z věcí, kterou právě teď dělám.

Jak to celé začalo

Na jaře mě oslovil Martin Šimek se svým komunikačním studiem Vybroušený brand. Chtěl, abych svými obrázky doprovodil jeho pravidelné newslettery plné praktických tipů pro podnikatele a značky.

A vzniklo z toho něco fakt zajímavého:

  • Oni: píší skvělé a konkrétní rady pro podnikatele.
  • Já: kreslím vtipy o tom, jak se to dělat nemá (ale jak se to nejspíš leckde dělá).
  • Výsledek: paralelní vesmír plný humoru a absurdních situací.

Když začnou obrázky žít vlastním životem

Během naší několikaměsíční spolupráce se stalo něco, co na začátku nikdo nečekal

  1. Pod rukama mi postupně začala vznikat fiktivní firma se stálými zaměstnanci.
  2. Postavy začaly žít vlastním životem.
  3. Z jednotlivých vtipů se stal vlastně seriál.

 

🏢 Firma na konci města

💕 Zasedačka v růžovém business centru

✍️ Rozpaky copywritera Svatopluka

🎯 Taková normální agentura

📊 My všichni marketingem povinní

Hrdinové v akci

Zatímco Martin píše do svých pravidelných Brand-tipů, jak je třeba ukázat zákulisí firmy, aby se zákazníci mohli do značky zamilovat, vystrašený šéf má paniku z toho, že někdo uvidí, co se za dveřmi jejich kanceláře děje. Ačkoliv všichni vědí, že mnohem cennější je autentická značka, naše firma se rozhodne platit influencerům, aby předstírali, že jejich produkt používají. Myslí si někdo, že špatný marketing se dá spravit navýšením rozpočtu? V naší firmě o tom uvažují…

Těmhle lidem zkrátka komunikace moc nejde. Ale všem ostatním, co čtou pravidelné Brand-tipy, půjde skvěle.

Taková je moje práce

Tohle je moje práce: dodávat svými obrázky nový rozměr, nový kontext, paralelní vesmír. A hlavně trochu humoru. Vyprávíme příběhy a najednou nás to všechny mnohem víc baví. 

To na svojí práci fakt miluju: Jdete do nějaké spolupráce s nějakou představou, a ono je to nakonec mnohem lepší, než jste čekali.

Co jsem se při tom naučil?

  1. Jednoduchost vítězí: I složité věci se dají vysvětlit srozumitelně.
  2. Humor spojuje: Humor je univerzální jazyk.
  3. Síla kontrastu: Někdy je nejlepší rada ukázat, jak to nedělat.

Jestli vás téma aspoň trochu zajímá, přihlaste se k odběru skvělých brand-tipů. 

Nebo děláte schválně něco proti pravidlům, a ono to paradoxně funguje? Napište mi. Rád se pobavím.

A dejte mi vědět, jestli máte taky nějaký užitečný projekt, který by mohl být díky mým ilustracím ještě mnohem lepší. Třeba spolu vymyslíme něco opravdu zajímavého.