Co kdybych zase začal ráno vstávat v 5:30 jako před lety?

Co kdybych takhle získanej čas věnoval nějakýmu zajímavýmu osobnímu projektu? Něčemu, co mě bude bavit a naplňovat?

Co kdybych zase začal kreslit vtipy? Nemyslím WORDLESS CARTOONS, spíš nějakou blbinu na každej den, která pobaví na sociálních sítích.

No jo, ale ty fórky, co si průběžně zaznamenávám do mobilu, brzo dojdou. A co pak, když mě nic nenapadne?

A nemoh bych bejt kromě vtipkování taky třeba i něčím užitečnej? Pořád někde něco čtu nebo poslouchám. Každou chvíli mě něco zaujme a dohledávám si k tomu informace. Jen tak. Protože mě to baví. Dalo by se z toho něco udělat?

Tak jsem si vymyslel něco, čemu pro sebe říkám Ilustrované zbytečnosti

Hledám si informace o lidech, věcech, událostech nebo jevech, které mě něčím zaujmou. A takřka výhradně jsou to informace, bez kterých se člověk v běžném životě pohodlně obejde. 

Ale mě to baví. Takže se dozvídám o pohnutých osudech dávno zapomenutých spisovatelek, objevuji neznámé hvězdy, pozoruji podivuhodné živočichy, zkoumám nevšední umělecké artefakty, zaobírám se světovými rekordy o jídle a o počasí… A pak si ty informace dám dohromady, vymyslím si k nim jednoduchou kresbičku a pošlu to ven.

Bude to pecka, říkal jsem si. Lidi si to budou sdílet a lajkovat a srdíčkovat…

No, zatím jsem jich nakreslil jen pár. A frekvence těch příspěvků taky trochu pokulhává za mým původním plánem… Možná jsme opravdu všichni informacemi přesycení. A možná jen takových šílenců, jako jsem já, není na světě tolik, kolik jsem si myslel.

Ne, nejsem zklamanej, že se moje Ilustrované zbytečnosti nestaly od prvního obrázku virálním fenoménem, o kterém se mluví v celostátních médiích. Baví mě to. A baví mě to hledání a nacházení těch z vás, kteří takovými informačními nadšenci jako já zjevně jsou. Je mi fakt potěšením vás potkávat. Takže to budu dělat dál. Ještě aspoň chvilku. 

A když mě to nepřestane bavit a hlavně to budu mít pořád pro koho kreslit, třeba z toho jednou vznikne pozoruhodná sbírka, o kterou se nakonec poperou knižní nakladatelé. :-) 

Jen ten název nepovažuju za úplně marketingově zvládnutej. Kdo si bude chtít kupovat zbytečnosti v knize, že? Chtělo by to něco jako Úžasné zajímavosti (které vám budou úplně k ničemu). Nebo máte lepší nápad? Sem s ním!

Poznámka: Tyhle informační blbinky dávám výhradně na svůj Facebook, Twitter, Instagram a LinkedIn. Pokud vás to zajímá a jste aspoň na některé z těch sítí, určitě si mě tam najděte.